Kansen en Bedreigingen
Kansen
- Imago wellness verbeteren (bij niet saunagangers
- Jongeren enthousiasmeren; tot 25 jaar gaat men niet naar de sauna
- Toenemende behoefte aan een gezonde levensstijl
- Ook mannen maken in toenemende mate gebruik van wellnessfaciliteiten
- Door professionalisering meer sturen op kosten, productiviteit en rendement
Bedreigingen
- Er is sprake van verzadiging van de markt door de vele uitbreidings- en nieuwbouwprojecten van de afgelopen jaren. Verder komen er steeds meer wellnessfaciliteiten bij hotels, fitnesscentra en vakantieparken (branchevervaging)
- Toenemende prijsconcurrentie en kortingsacties, wat leidt tot prijserosie: de gemiddelde besteding per bezoeker is de afgelopen twee jaar fors gedaald
- Noodzaak tot continue vernieuwing; verouderd aanbod heeft het steeds lastiger
- Consument blijft kritisch op uitgeven; bezoekersaantallen onder druk
Maak jouw eigen website met JouwWeb