Kansen en Bedreigingen

Kansen

  • Imago wellness verbeteren (bij niet saunagangers
  • Jongeren enthousiasmeren; tot 25 jaar gaat men niet naar de sauna
  • Toenemende behoefte aan een gezonde levensstijl
  • Ook mannen maken in toenemende mate gebruik van wellnessfaciliteiten
  • Door professionalisering meer sturen op kosten, productiviteit en rendement

Bedreigingen

  • Er is sprake van verzadiging van de markt door de vele uitbreidings- en nieuwbouwprojecten van de afgelopen jaren. Verder komen er steeds meer wellnessfaciliteiten bij hotels, fitnesscentra en vakantieparken (branchevervaging)
  • Toenemende prijsconcurrentie en kortingsacties, wat leidt tot prijserosie: de gemiddelde besteding per bezoeker is de afgelopen twee jaar fors gedaald
  • Noodzaak tot continue vernieuwing; verouderd aanbod heeft het steeds lastiger
  • Consument blijft kritisch op uitgeven; bezoekersaantallen onder druk

Maak jouw eigen website met JouwWeb