Visie
Voor 2015 wordt een volumestijging verwacht tussen de 0,5 en 1%, ten opzichte van 2014. Wellness kent nog steeds een groeiende populariteit, echter de consument is momenteel kritisch ten aanzien van uitgaven aan luxe producten. 2014 was daarbij een bijzonder moeilijk jaar door het te warme weer, waardoor consumenten minder naar de wellness gaan. Vanwege het sterk toegenomen aanbod van afgelopen jaren is er sprake van een verzadigde markt, wel zien we regionale verschillen. Er is een ruime keuze en wordt er op prijs gevochten om de gunst van de consument. De gerealiseerde entreeprijs ligt fors lager dan de officiële entreeprijs door allerlei kortingsacties. Dit leidt tot prijserosie. In twee jaar tijd is het bedrag dat men gemiddeld besteedt bij de wellness met bijna 20% gedaald. Rendement versus investering staat dan ook onder druk. Om het onderscheid te maken in deze markt is blijvend vernieuwen en innoveren een must. Overall leidt een lichte volumestijging in combinatie met prijserosie door toenemend aanbod tot een neutraal sentiment voor 2015.
Maak jouw eigen website met JouwWeb