Conclusie

Fitness

Opvallend is dat een fitnessklant niet verder dan 4 kilometer van het centrum woont en bijna de helft binnen een straal van 2 kilometer. Dit houdt in dat mensen niet te ver willen om hun sportactiviteiten te beoefenen. Zo hecht de consument minder aan bezit; hij wil flexibel blijven in zijn keuze om te sporten waar en wanneer hij dit wil. Om deze reden is er een toenemende vraag naar outdoor sport.

 

Alles bij elkaar genomen kan geconcludeerd worden dat buiten sporten steeds vaker voorkomt. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat sporten in openbare ruimtes aantrekkelijker is dan in een sportzaal.  

 

Wellness

Wat betreft de wellnessresort kunnen wij concluderen dat dit duidelijk een luxeproduct is. De bezoekers van de centra´s zijn ook bereid om langer te reizen voor een welnessresort dan een fitnesscentrum. Wellness kent nog steeds een groeiende populariteit en verwacht in 2015 een volumestijging van 0,5 tot 1% ten opzichte van 2014.